2008. december 1., hétfő

Srácok, ezt ne próbáljátok ki otthon! / Kids Don’t Try This At Home!

Hosszas előkészületek után nekivágtam. Féltem tőle, mert volt benne némi kockázat, hogy rosszul sül el, de hát műszaki ember vagyok, vagy mi a fene! Szóval rászántam magam az iszonyatosan melegedő laptopom kipucolására. Szerencsétlen még megfelezett órajellel is ki-kikapcsolt a túlmelegedés miatt, arról nem is beszélve milyen piszok lassú volt.

Amíg egy hűtőpucolás kb. negyed órába telik egy asztali gépnél, ez egy kicsit másképp fest egy aprócska notebook esetében. Kb. 30 oldalt nyomtattam ki előre az internetről letöltött szerviz kézikönyvből, ami a gép szétszedését magyarázza csavarról csavarrra. Mivel a hűtőrendszer a gép közepén van, gyakorlatilag apró darabokra kellett szedni az egész hóbelebancot. Két óra elteltével az apócska laptop 1,5 négyzetméteren helyeszkedett el így:

After a long preparation I hopped to it. I was afraid of it, there was some risk that it would turn out badly, but hey, I'm a technical guy however! Eventually I bestirred myself to clean my awfully warming laptop. The unfortunate bastard kept turning off even with halved CPU frequency, not mentioning how slow it became.

While cleaning a cooling system take quarter an hour in a desktop PC, the situation is a bit different in case of a tiny notebook. I had printed out 30 pages of the Service Manual which explains the dismantling process from screw to screw. As the cooling system is in the middle of the laptop I basically had to take apart the whole stuff. After two hours the small notebook lied on one and a half square meters like this:


Az a pici ott a ventillátor / That small thing is the fan


A bűnös / The offender

 
Újra egyben, feldíszítve / In one piece again – dressed up

Miután szerencsésen összeraktam a ketyerét, kiderült, hogy a ventillátor is elhasználódott már. Ahogy boldogan írom a gépen ezt a blogbejegyzést, az közben, zúg, kerreg, nyikorog és nyöszörög - talán mert fázik? :)

After luckily putting the whole stuff together it turned out the fan is worn away too. As I am happily writing this blog entry on the machine again, now it keeps whirring, humming, creaking and moaning - maybe because it is cold? :)

Nincsenek megjegyzések: