2008. július 9., szerda

Az első hét Madridban 2.

A folytatásban Moncs egy levele következik:

Bocsi, amiért semmi hírt nem adtunk magunkról mióta elmentünk, de elég zűrös hét van mögöttünk. Ott kezdődött, hogy a hotelben, amit még Malagából foglaltunk, nem volt internet hozzáférés, annak ellenére, a honlapjukon állították, hogy van! GRRRrrrr... Pedig égető szükségünk volt netre, mert Ákos cége csak az első heti szállásunkat fizette, utána már nekünk kell állni a tetemes hotel/hostel számlákat és a terv az volt, hogy míg Ákoska dolgozik, addig én kiadó szobát keresgélek a neten. Szóval kénytelen voltam a napok nagy részét netkávézókban tölteni. Az átlag napi 6-7 óra simán megvolt...! :( Vagy 1000 hirdetést átböngésztem, kb. 40 helyre írtam és ebből csupán 7-8-tól kaptam választ. Annak is nagy része elutasító volt... Elkeserítő volt. És az egy hét alatt csupán két lakást tudtunk megnézni! El tudjátok képzelni?!

Gondoltam, hogy nem lesz sétagalopp, na de hogy ekkor a szívás lesz arra nem számítottam... És még azt mondják, hogy ez tök jó időszak a lakáskeresésre, mert a diákok már hazahúztak, a következő szemeszter meg csak szeptemberbe-októberben kezdődik... Hát nem tudom. Végül is kínálat az van bőven, de kizárólag egyedülállóknak, párocskákból köszönik szépen nem kérnek. Mindegy, végül péntek délután (az uccsó "ingyen" napunkon a szállodában) egy srác visszaírt a levelemre, hogy este 10 után mehetünk háztűznézőbe. Megnéztük és rögtön lecsaptunk rá. Szombat reggel már be is költöztünk! Az utolsó pillanatban... :)

080706_115147_D80

Ahhoz képest, hogy tényleg nem volt túl sok választásunk, szerintem elég jó kérót sikerült kifognunk. Csak két másik emberkével kell osztozkodnunk, egy kolumbiai sráccal és egy spanyol (andalúz!!!) lánnyal, ami igen csak jót fog tenni a spanyolomnak! :) Ja, és van egy jó fej cica is! A nappali és konyha hatalmas és van saját fürdőszobánk!! De a lényeg: Wifi a szobánkban!!! Juhhéééééj!! :) A szobánk is elég korrekt, egy festés ugyan ráférne (hozzátok hasonlóan ezt a bibit majd poszterekkel fogjuk orvosolni...), de jó nagy és szellős. A lakás pedig központibb már nem is lehetne. Szóval egyelőre jónak tűnik. Igaz az ára az elképesztően borsos! 535+rezsi, amitől a hét elején még hátast dobtam volna, de miután átnéztem egy valag hirdetést, el kellett fogadnom, hogy ez van, itt ezek az árak és kész. Olyannyira nem találtam kiadó szobát két személyre, hogy már az is megfordult a fejemben, hogy külön-külön keresgélünk majd, de azzal sem lettünk volna beljebb, mert egy jó helyen lévő, normális felszereltségű egy személyes szoba is 350-nél kezdődik. Szóval lenyeltem a békát... :/

Úgyhogy most Hawaii van! Ez az első "szabadnapunk", kissé fellélegezve vethetjük bele magunkat Madrid felfedezésébe. Amit eddig láttunk, az nagyon bejön! Hatalmas, nyüzsgő város ez, ami valahogy mégsem nyomasztó. (Bár azért be kell vallanom, hiányzik Malaga emberibb léptéke, az ismerős, barátságos, köszöngető figurák...) Sőt, az emberek sokszínűsége (metropolisz a javából!) szerintem külön előnyére válik Madridnak. Ami engem a leginkább lenyűgöz az a város eleganciája! Gyönyörűek az épületek, a terek és a parkok, és tetszik, hogy minden egyes körzetnek megvan a maga sajátos kis hangulata. Szóval bejövőcske! :)

De mielőtt teljesen elmerülnék az élvezetekben, holnaptól újra belevetem magam a keresgélésbe. Csak ezúttal a cél egy melóhely. Hát az sem lesz semmi... :/

Nincsenek megjegyzések: